Morgen 1 hc |
||
In de zorgeloze jaren '50 ontdekt Joe in een onbewoond huis een grote, vreemde en duistere doorgang. Elders moet Fleur met haar vader vluchten, want de bendes van de apocalyptische wereld waarin ze leven worden hoe langer hoe bedreigender. Voor de twee jongeren uit twee totaal verschillende werelden lijkt alles voor elkaar gescheiden te zijn, maar ze vinden elkaar in hun dromen |
Morgen 1 sc |
||
|
Lynx 3 hc |
||
Eerste cyclus compleet! In de verre toekomst inspecteren agenten Bor en Annet van het Interplanetaire Departement ter Preventie van Ecologische Rampen de ecologie van werelden verspreid over de vier hoeken van de Melkweg. Eén daarvan is Swön, een dode planeet die door het koninkrijk Ysla wordt gebruikt om giftig afval op te slaan. Tegen alle logica in is Bor ervan overtuigd dat zijn vermiste dochter zich ergens op deze onbewoonde wereld bevindt |
Lynx 3 sc |
||
|
Demonenbestrijders
|
||
De Zwarte Entiteit is verslagen. Terra Amata is opnieuw samengesteld. Marvin de Rode en Zakûtu doorkruisen de planeet, op zoek naar avonturen. Ze komen talloze personen van allerlei soorten en leeftijden tegen die proberen het jonge konijn te doden. Hun vreemde gedrag betekent maar één ding: ze zijn bezeten. Maar wie zit er achter die agressie? |
Ontwaak en sterf
|
||
In Donjon Monsters komen bijfiguren uit de wereld van Donjon aan bod. Zo hebben we Jan-Jan de Boeman leren kennen, kennis genomen van het liefdesverdriet van Biscarra de Reus en van de wapenfeiten van Marvin de Rode. Elk album in deze reeks is van de hand van een andere tekenaar. Wat is er gebeurd met de Wachter, die een skelet is geworden? Tussen Zenit en Avondschemer nemen Lewis Trondheim, Joann Sfarr en David B. ons mee naar een fascinerende en spookachtige wereld. De Wachter ontwaakt onder de grond, als skelet tussen andere skeletten. Met naast hem Alexandra, de liefde van zijn leven. Hij is meester over zijn gedachten, maar niet over zijn bewegingen of zijn geheugen. Waar zijn ze|? Waarom laat hij zich leiden door een stem, die vreemd genoeg veel lijkt op die van Marvin? En waarom moeten ze Herbert aanvallen? |
Het einde van het verhaal?
|
||
Het vriendelijke voorkomen van Kalandre en haar Dynameïs begint scheurtjes te vertonen en daarachter dreigt een droevig lot voor onze helden. En net als het leven van Tenebris, die lafhartig werd vermoord door Danaël, lijkt dit avontuur te gaan eindigen in bloed en tranen. Hoe kan je iemand overwinnen die de toekomst kan lezen? Waarom is Kalandre zo doodsbang van de halfgare en afstotende Artemus van Wizzimegrach? Welk schandelijk geheim verbergt die vreemde figuur? En welke andere vijand, nog machtiger dan Kalandre, staat onze vrienden nog te wachten? |
De bloedige ontmoeting
|
||
100 jaar voor het Jovenia-incident en de opkomst van de Legendariërs, heerst er in Alysia angst en chaos. Terwijl er een meedogenloze oorlog woedt tussen Magicors en de orde van Arkanis, staat een kleine jongen met een vervloekte lotsbestemming op het punt de wereld te veranderen. Ontdek het verhaal van de jongen die later… DARKHELL, de zwarte tovenaar, zal worden genoemd. Op de hielen gezeten door de handlangers van de mysterieuze broederschap ULTIMA, vinden Galen en de Fantastico’s onderdak in het koninkrijk Goudsand, bij koning Kashmir, een oude kennis van Kogan. Maar het zal hun slecht bekomen want het is ook naar die plek dat heer Calderius en zijn erfgenamen, Kenian en Kalypso, trekken om een geheim akkoord te tekenen met de vorst. Om te ontsnappen aan de te duchten Magicors, die het vlammende zwaard Tenebris in handen willen krijgen, moeten onze helden zich gedeisd houden om niet te worden opgemerkt door de orde van Arkanis. Zal het Galen lukken om het duister dat in hem huist, onder controle te krijgen en zo ook te vermijden dat de onstuimige prinses Asswan en de jonge prins Salim gevaar lopen? |
Rome
|
||
Op 27 juni 1975 ontwaakt Gaspard uit zijn coma in het ziekenhuis. Zijn val, die door de sluipschutter werd veroorzaakt, had hem bijna het leven gekost. Verplicht om het racen tijdelijk op te geven en bewust van het feit dat hij waarschijnlijk het doelwit van een complot is, is hij voortaan meer besloten dan ooit om het geheim van de moord op zijn ouders te ontdekken. Om daarin te slagen, moet hij naar Londen gaan om Olivier te spreken. Hij weet immers meer over het verleden van zijn ouders. Maar wat Gaspard over zijn familie ontdekt, doet enkel meer stof opwaaien. |
Rome
|
||
|
De grote klopjacht
|
||
Matthias de Dorre organiseert een grootschalige klopjacht om de ontvoerde ambassadeur te bevrijden. Ook Milos Shaggan, de adviseur van het hertogdom, probeert z’n hand te leggen op de laatste wettige erfgenaam van het Hertogdom. |
De grote klopjacht
|
||
|
Deus ex machina |
||
Een spannend, humoristisch verhaal over een jongen die probeert te overleven in de wildernis. Op een mooie zomerdag gaan vijf kinderen, samen met hun monitor, varen op de oceaan. Het droomuitje wordt al snel een nachtmerrie wanneer een reuzegrote golf hun wankele bootjes meesleurt. Als bij wonder spoelt Alex aan op het strand van een onbewoond eiland waar hij zal moeten overleven en, vooral, zijn vrienden terugvinden. Hebben zij het overleefd? Was hun schipbreuk eigenlijk wel puur toeval? En welk mysterieus wezen maakt toch dat helse lawaai in het woud? |
Dargona de proto wachter
|
||
Een gloednieuwe cyclus van de Meta-Baron, de reeks die Jerry Frissen en Pete Woods lekker fris houden. Samen verkennen ze de grenzen van het universum dat door Jodorowsky is gecreëerd, over de Meta-Baron, de angstaanjagendste krijger die het universum ooit heeft gekend. In zijn eentje heeft hij het rijk op de knieën gekregen, en toch is de Meta-Baron, gekweld door twijfels en bedroefd door de dood van zijn geliefde, uiteindelijk verdwenen en toen was daar Adal de bastaard! |
De apotheose van de halfgod |
||
Slot van dit drieluik over dé allergrootste held uit de Griekse mythologie Herakles Door Kerberos te vangen, voltooit Herakles het twaalfde en laatste van zijn werken. Samen met de driekoppige hond brengt hij ook zijn neef Theseus mee uit de onderwereld. Hij heeft hem beloofd dat hij, Herakles, behoeder van Kalydon zal worden. Daarvoor moet hij trouwen met een van de zussen van Meleagros, de overleden zoon van de koning van de versterkte stad. Wanneer hij in de stad aankomt, verneemt hij van koning Oineus dat hij hem de hand zijn dochter, Deianeira, pas schenkt als Herakles de rivier god, Acheloos, heeft verslagen. Wanneer hij het monster heeft geveld, mag Herakles aan de zijde leven van een vrouw, van wie hij tot zijn verrassing gaat houden. Maar zonder dat hij het beseft, nadert vanaf dat moment de dood met rasse schreden, want hij moet het opnemen tegen de lastigste vijand ooit de verveling. |
Kor’nyr
|
||
Nodrënn is de ideale bestemming voor een dievenbende die wordt gezocht van Yrlanië tot het Assanidenrijk! Pest en zijn troep, die bestaat uit vier goblins en een halfork, reizen van de ene stad naar de andere. Ze houden halt in Pagall, een afgelegen dorp dat hen niet alleen warm maar zelfs enthousiast onthaalt. Vreemd, voor een streek waar groenkonten geen graag geziene gasten zijn. Maar Pagall herbergt een geheim dat onze rovers niet zal bevallen. |
1952-1957 de triompf van jaguar |
||
24 uur van Le Mans, 1957. Na een ongelooflijke samenloop van omstandigheden behaalt Jaguar zijn vijfde zege in Le Mans, met vier van zijn befaamde D-Types aan de leiding. Na dat exploot spreekt een journalist met ‘Lofty’ England, technisch en sportief directeur bij Jaguar. Ze hebben het over de geschiedenis van het merk van de naamsverandering van SS (dat na de Tweede Wereldoorlog nogal misplaatst klinkt) naar Jaguar tot de eerste deelname in de autosport en de eerste momenten van glorie. Dankzij dat interview volgen we, in flashbacks, een scharnierperiode voor het mythische merk Jaguar, waarvan de racegeschiedenis nauw verbonden is met de geschiedenis van de 24 uur van Le Mans |
Oord van wreedheid
|
||
De bol met de explosie van de Little Girl atoombom teruggebracht tot as, het hol van wreedheid de nieuwe Auschwitz. Tegen deze achtergrond van nucleaire apocalyps neemt de oorlog een nieuwe wending met de Von Braun’s bestuurde transatlantische raket. |
Gevangen in de tijd
|
||
In hun controlekamer lokaliseren de observatoren van de Eon-sectie een vortex in het laat-krijt, 66 miljoen jaar geleden, in de buurt van de Golf van Mexico. Op hetzelfde moment ontdekt Bob Morane, in een crypte onder zijn huis, een vreemde tijdspiraal en een kleine dinosaurus! Bob kan niet weerstaan aan de verleiding om de prehistorie in te duiken. Aan het hoofd van een expeditie gaat hij op zoek naar de oorsprong van deze mysterieuze fenomenen waarachter een nieuwe boosaardige vijand schuilgaat. |
De ontsnapping
|
||
Het was Max Ferlane bijna gelukt om Dieudonné Kalimba weg te halen uit Kivu, dat nu in handen is van de milities van zijn belangrijkste tegenstander. Maar de ex-dictator wil hem alleen volgen als Babylone erin slaagt zijn dochter te helpen ontsnappen uit de Maleisische gevangenis waar ze wordt vastgehouden. Anders geeft hij de geheimen van Françafrique prijs, met alle gevolgen van dien… Max Ferlane staat alleen tegenover zijn demonen, midden in de hel waarin hij zichzelf heeft gestort om een onschuldige vrouw te redden. |
In vrouwenhanden
|
||
Vervolg van een nieuwe cyclus van de middeleeuwse fantasyreeks Legende waar Yves Swolfs zelf niet veel meer mee te maken heeft, behalve het schilderen van de covers. In het Frans verschenen al vier delen van deze nieuwe cyclus, voortaan het werk van Stéphane Collignon en Ange die al hebben samengewerkt voor een album in de reeks De Orde van de Drakenridders. |
|
||
Een tragisch, aangrijpend verhaal over een boerenfamilie tijdens de Eerste Wereldoorlog. Diep in de Cantal, in die hete augustusmaand van 1914, maken de mannen zich op voor de oorlog. Joseph, vijftien jaar oud, moet de familieboerderij leiden, samen met zijn moeder, zijn grootmoeder en Léonard, de oude buurman die zijn vriend is geworden. In het aangrenzende domein zwelgt Valette, die door een verminkte hand niet in aanmerking komt voor legerdienst, in zijn verbittering en woede. Hij moet onderdak bieden aan zijn schoonzus, Hélène, en haar dochter Anna. De komst van die twee vrouwen gooit de onveranderlijke orde van het leven in de bergen grondig overhoop. |
Brunhildes verraad
|
||
Nieuwe historische reeks over de grootste Frankische koning, Karel de Grote. Scenarist Jean-Claude Bartoll kennen we van onder meer Diamanten, Insiders, MX-22 en SAS. Tekenaar Eon debuteert met deze strip. Karolus Magnus, die we vandaag kennen als Karel de Grote, is de oudste zoon van de eerste koning van de Karolingische dynastie: Pepijn de Korte. Om zijn koninkrijk uit te breiden, moet hij de strijd aanbinden met zijn buurlanden. Zo groeit hij stilaan uit tot Keizer van het Westen, naar het voorbeeld van de keizers van het antieke Rome. Hij neemt het daarbij op tegen andere volkeren, prinsdommen en rijken. In dit eerste deel stelt Soleiman, de gouverneur van Zaragoza, aan Karolus voor om de Pyreneeën over te trekken en zijn grens naar de andere kant van de bergketen te verleggen. Artza d’Ossau, de Wasconische gijzelaar, wordt als pion ingezet om de Wasconiërs aan de kant van Karel de Grote te scharen. Wat volgt is een episode in de geschiedenis die leidt tot de noodlottige slag bij Roncevaux, maar daar zijn we nog lang niet! |
Eoden de krijger
|
||
Op het vergeten continent Atlantis. Tien jaar geleden eindigde de oorlog. Eoden verloor evenzeer een arm als het verlangen om bij zijn gezin te wonen. Hij trok zich terug uit de samenleving, in een hut, op een eiland waar vanochtend net een boot was aangemeerd. Wij komen hem halen. Op de troon wordt zijn broer gemanipuleerd, hij wordt gek, zijn geest wordt vampirisch gemaakt door de medicijnen die Hak-Na, hogepriester van de Rankoom-sekte, hem voorlegt. De vernietiging van het koninkrijk van zijn broer is van geen enkel belang, kleine Eoden maar in zijn val kon hij koningin Leyon meenemen. Bij het horen van de naam van de vrouw van wie hij nog steeds houdt, kan Eoden zich niet inhouden. Als zijn leven in gevaar is, moet hij haar redden. |
Zeppelin contra pterodactylus
|
||
Zeppelin’s War speelt zich af in hetzelfde alternatieve universum als Wunderwaffen en Space Reich, maar dan over zeppelins in plaats van straalvliegtuigen en raketten. De reeks is gesitueerd in een alternatieve versie van de Eerste Wereldoorlog. Richard D. Nolane schrijft ook deze reeks. |
Vuurdoop in de Yak
|
||
In een kleine bar in Algiers ontvangt Fanny een brief uit de USSR waarin ze leest hoe de mannen van het Squadron Normandië kennismaken met de Sovjet-realiteit. Extreme weersomstandigheden, wantrouwen, gebrek aan apparatuur. De vliegeniers hebben het zwaarder dan ze zich hadden voorgesteld. Hoewel dit squadron op papier al bestaat, moet het nog wel geactiveerd worden. Om dat te laten gebeuren zal er gecommuniceerd moeten worden met min of meer meewerkende militairen, moet er een vliegtuig gekozen worden en, tegen alle verwachtingen in, moeten ze opnieuw op vliegles! En bovenal wordt er gewacht. En geduld is niet de beste eigenschap van onze heethoofden, helemaal nu er geen gebrek is aan onderwerpen waarover ze zich kunnen opwinden: een nieuwe commandant, onderlinge spanning tussen piloten met verschillende achtergronden, en niet te vergeten de mooie Russische vrouwen die op de basis van Ivanovo werken. |
Bestemming Moskou
|
||
Lente 1943. Hier zijn de wilde wolven die hun verantwoordelijkheid nemen door te vechten. Ze zijn opgeleid om Yak-piloten te worden en om samen met Sovjetsoldaten te vechten. Ze worden naar het Oostfront gestuurd om het op te nemen tegen de formidabele piloten van de Luftwaffe. Zijn ze klaar om te zijn wat er van hen wordt verwacht? Elke man in het squadron zal zijn status binnen de groep moeten heroverwegen in het licht van een mogelijke dood: leider, volgeling, jager, patriot, kameraad of teamgenoot? Bovenal weet iedereen dat hij de verantwoordelijkheid voor het slagen van het hele team heeft. Iedereen weet dat ze momenteel slechts een groep piloten zijn wiens technische vaardigheden zijn aangepast aan de zeer bijzondere omstandigheden van de samenwerking met de USSR. Wat ze zouden moeten worden is een echt jachtsquadron, gerespecteerd door bondgenoten en gevreesd door de vijand. Wat ze moeten bewijzen, is dat ze het Oostfront Squadron zijn! |